Translate

torsdag 19 december 2013

Att vara i tystnaden är att möta sig själv

När man är i tystnad möter man verkligen sig själv...på djupet. Mycket kan ploppa upp och man kan finna egenskaper hos sig själv som man inte hade någon aning om. Bara en helgretreat kan underverk ske. En av dom första gångerna jag var på en sådan helgretreat var i Stockholm på Anettes Carlströms kurshelger År 2009, vilket innebar att man skulle vara i tystnad. Minns att Anette sa att ni kommer säkert märka att jobbiga saker kommer upp och att ni även kan börja irritera er på andra som tex om någon inte sitter still, hostar osv! Jaja tänkte jag sånt kan man väll stå ut med. Redan första dagen började någon gråta och såklart var det någon bredvid mig. Minns att jag tänkte, Snälla människa behärska dig, sluta böla, du stör mig jag kan inte fokusera på mitt. Andra dagen ännu mer irritation på alla gråtattacker, och så satt jag och irriterade mig på en killes klädsel, han bar afrikanska kläder, att han hade långt stripigt hår och hästsvans. På eftermiddagen skulle vi alla bli initierade Deekshagivare. När vi hade blivit initierade skulle vi ge deeksha till så många som möjligt. Jag var precis på väga att ställa mig i kön för initiering, när killen med afrokläderna kom fram till mig för att ge mig deeksha. Neeeeeej tänkte jag inte han. Han la händerna på mitt huvud och jag satt med öppna ögon, men inte så länge, det var som om en blixt for genom mitt huvud och ögon slogs ner Det var en rejäl kraft en kraft så stark och Gudomlig, att jag idag kan säga att det var en av dom starkaste Deekshor jag fått. Minns att jag öppnad ögonen sedan i chock och förundran, men även lite skam över att jag överhuvudtaget kunde tänka så illa om den mannen. Jag insåg i det ögonblicket att jag hade dömande tankar om andra personer som jag inte ens kände. 2011 När jag åkte till Indien till Oneness University första gången fick jag verkligen möta mig och även komma till insikt att jag försökte fly från mig själv. Redan dom första dagarna längtade jag hem eller rättare sagt jag längtade hellre till någon grekisk ö att få sitta på någon härlig strand, en bar, shoppa eller sitta och äta god mat på någon trevlig restaurang. Varför åkte jag hit tänkte jag...! En hel månad skulle man också vara i tystnad. Jag bröt den regeln gång på gång. Umgicks med Lenka en tjeckisk tjej från Florida, Louie en kuban från Florida, Jaap en man från Holland och så en ung man (minns ej namnet) från Australien vi var gänget som babblade en hel del,.Visst hade man sina tysta stunder också....långa stunder. Minns då att det var jobbigt för jag kände att jag ville inte bryta ihop och gråta. Hemma kan jag gråta men inte här tänkte jag. Kunde riktigt känna mig iakttagen av Guiderna på OU, kändes som dom smög som katten runt het gröt och väntade på att jag skulle bryta ihop. Vilket jag också gjorde till slut. Sista veckan och jag lovar det var verkligen något som lossnade, en befrielse, en lättnad. Jag har förstått hur viktigt det är att få vara i tystnad det är endast då som man möter sig själv.2013 när jag var i Indien andra gången gick det mycket lättare att vara i tystnad, visst pratade jag då också. Men sista veckan var det tvärtyst. Och det var så sköööönt! numera älskar jag att få dra mig tillbaka sitta i tystnad och bara vara eller i en djup stilla meditation. Jag älskar också mina meditationskvällar där jag får dela med mig av Deekshaenergier och guida i Indiska kraftfulla meditationer. Nästan alla som deltagit under mina meditationskvällar eller Awakeningkurser har gått igenom någon slags transformation av något slag, någon blockering har lösts upp eller djupa personliga insikter har kommit. Thats Bliss!!!
Hur många tar sig tid att bara sitta ner och inte göra någonting? pröva att sätta dig ner i tystnad sitt så 20-30 minuter och var uppmärksam på vad du gör..börjar du pilla på naglarna, kolla fläckar på kläderna, sträcka dig efter en tidning eller annat. Om du gör det så är det en flykt från en själv. Möt dig själv! Känn dig själv! acceptera dig själv! Älska dig själv! Då blir du lycklig och skadar ingen.!En olycklig människa skadar andra! Allting, som inte upplevs, leder till fortsatt lidande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar