Translate

måndag 9 september 2013

Mina Indienresor till OU


Första gången jag åkte ner till OU i Indien 2011 blev en tuff resa. Jag kände motstånd, ilska, flykt, irritation m,m Jag åkte ner för att utbilda mig till Trainer och sedan gå Deepeningkursen. Det fanns inget schema man skulle följa. Vi svenskar är ju styrda av scheman och klockor. Man visste inte vad som skulle hända nästa lektion.. vad stod på schemat? Maten var absolut inte god (nu har dom ändrat i matsedeln och serverar ayur vedisk kost, mums! ) Jag var sjuk nästan hela tiden, utom sista veckan. Rejäl magsjuka med feber och sedan fick jag halsfluss, inte alls kul. Magsjukan sägs ha en del med processen att göra, en utrensning. Mirakulöst försvann faktiskt min ledvärk efter magsjukan, den har aldrig kommit tillbaka. Så mirakler sker där det fick jag erfara! I alla fall så minskade mina motstånd och en acceptans infann sig, vecka för vecka och sista veckan kände jag att en transformation hade skett, ett skifte i medvetandet.
Jag mottog mitt Trainercertificat  med glädje. Med det innebär att jag får leda Awakeningkurser och meditationer. Resan som jag gjorde i år 2013 var mera ett FLOW en glädje att få komma tillbaka. Mera beredd :-) Och självklart fick jag möta det jag skulle möta i själv. Innan man åker som måste man fylla i en hel del papper med frågor för att blir godkänd till OU. När man blir godkänd så börjar faktiskt processen redan där och jag lovar det känner man. En av frågorna man får varför vill du komma till OU och gå igenom en Onennes Deeping process? Mitt svar Awakening and Godrealization. Sedan när man väl kommer ner så kan man lägga till fler saker. Sen vet Gud/Ditt högre jag precis vad just du behöver arbeta på. Det bara sker... Nu när jag är hemma efter min andra Indienresa och har fått bekräftat att jag är Uppvaknad och jag känner tydligt att jag är ett med Gud. Jag känner närvaron, ett flöde, en starkare intuition, jag får svar på mina böner, små och stora mirakler sker. Ett stort mirakel är att jag hade en fruktansvärd smärta i min nacke med huvudvärk och illamående som jag hade haft i flera dagar. Jag skulle hålla i en meditation för en grupp och var verkligen inte alert. Så jag bad AmmaBhagavan, Gud, Jesus och Maria och hela universum att hjälpa mig. Ärligt talat så trodde jag inte att det skulle hjälpa. Efter 10 minuter försvann min huvudvärk, nackproblem och illamåendet. Och jag mådde toppen! Det var ett mirakel. i Indien fick vi lära oss att det sker mirakler hela tiden... varje dag men vi är så avstängda och avtrubbade att vi inte ser dom..Så börja se miraklerna i ditt liv att du är frisk, att du har mat på bordet, någon ger dig ett leende, du tappar något och får tillbaka det. Se dom små miraklerna i ditt liv så kommer du att märka att större mirakler sker. Och framför allt var Tacksam och Tacka alltid inom dig.

Här tar jag emot mitt TrainerCertificat 2011


Här är Oneness Templet som är såååå vackert!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar