Translate

tisdag 8 oktober 2013

Karmat är upplöst

En av Sadhanas vi fick göra i OnenessTemplet var att ligga och andas snabbt och häftigt i 3 timmar, till trummusik samtidigt som en munk ropade ut "Breeeeeeeeeeathe" för att påminna oss att vi andades (frigörande andning). En av dagarna skulle vi gå igenom dom "fyra korgarna" vilket innebär att vi blir påverkade av mammans känslor och människorna runt omkring henne när vi ligger i moderlivet, likaså blir vi påverkade av hur förlossningen är, samt det första året. Barnet suger in allas känslor goda som dåliga. När vi skulle börja andas så förberedde jag mig genom att knyta en schal runt ögonen för att det skulle bli så mörkt som möjligt. Andningen sattes igång och det slutade med att jag bara släppte allt och skrek och grät om vartannat. Jag fick verkligen uppleva allt som min mamma fick uppleva, hon var bara 19 år gammal när hon blev med mig. och hon fick då erfara att mannen min pappa redan var gift och hade ett barn på 1 år.Vilket hon inte visste om!! Min pappa låg i lumpen uppe i Norrland, men kom från Stockholm. resten av storyn låter jag vara osagd.. Jag fick i alla fall uppleva hur min mamma mådde. Jag var tacksam att musiken överröstade min gråt och skrik, för det var verkligen högt. Där låg jag på golvet tillsammans med 200 andra personer i templet, men jag hörde inte deras gråt eller skrik. Bara trummusikens dånade... Mitt i allt detta förlösande så kunde jag känna en stark Gudomlig närvaro! Jag svävade iväg bland andra världar...helt plötsligt så såg jag en ko mitt upp i allt. När processen var klar så åkte vi iväg från Templet och utanför Templets mur stod det en massa kor. Templet ligger mitt ute i ödemarken och jag har varit där en massa gånger och jag har aldrig sett några kor där förut. Sista kursdagen så åkte vi ett gäng till Mamallapuram en fiskeby/stad vi havet. När vi stod där på gatan, så ser jag en ko komma tvärs över gatan, direkt så går den fram till mig och buffar på mig med mulen och vill kela. När jag ser tillbaka på det hela så är jag övertygad om att kon tackade mig för att jag inte äter upp han och hans släkte. Karmat är upplöst. Jag slutade äta kött efter min första Indienresa 2011. När jag kom hem så klarade jag bara inte att äta kött. Jag försökte men smaken var bara som liklukt i munnen. Det var mycket som löstes upp efter denna Sadhanas. Som något hade lossnat eller lösts upp från mig. Fri och Älskad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar