Translate

onsdag 23 oktober 2013

Sadhanas med upplevelser, syner, insikter och framtida händelser

Innan du läser denna bör du har läst "Karmat är upplöst" för att förstå. Så skrolla nedåt och läs den först! Nästa dag fortsatte vi med andnings-Sadhanas i Templet. Men innan vi gick dit hade vi lektion med munken "Kumar". Han berättade att vi även denna dag skulle fortsätta andas och att vi skulle gå igenom dom fyra korgarna igen ifall något var oupplöst. Sedan skulle vi till Växtriket (Världen/Kosmos/allt består av levande energi som vi är sammanlänkat med), sedan till Djurriket, Rymden, dom bortgångnas rike, Änglariket, sedan till riket för dom högt stående mästarna Buddha och Jesus m,m. I klassrummet var det en kille som sa kan man komma till helvetet? Munken Kumar skrattade och sa ja men det är inte dit vi ska. Kumar bad också att om vi fick med oss någon vision för Oneness framtid. Så ville dom att vi skulle maila OU om det senare. I Templet så började vi andas till kraftfull trummusik. Med ögonbindeln knyten runt huvudet. När jag gick igenom dom fyra korgarna så var det lugnt denna gång. Tacksam att alla blockeringar hade släppt. Sedan var det som man bara svävade bort in i rymden bland stjärnor och planeter. Plötsligt tittade jag på mina händer och såg fingrarna i alla möjliga färger, som vackra blomblad, helt fascinerande och otroligt vackert. Jag blev verkligen ett med blomman och växterna. Mötte sedan min döda mormor och morbror ett hastigt möte inga ord bara ett fint möte. Kom sedan till Änglarnas rike.,sånt ljus, kärlek och fridfullhet. Helt plötsligt och ganska överraskande dyker Jesus upp framför mig, så nära, ett leende, tindrade ögon. Ser Budda skymta förbi och andra mästare i bakgrunden. Jag frågar om Onennes framtid och jag får ett svar att Oneness kommer att spridas till kyrkorna. Tänker hur ska detta gå till med det patriarkatiska, maktfulla, fördomsfulla och förlegade styre. Helt plötsligt blir allt bara svart och jag tänker vadan detta? Sen ser jag röda ögon och monster överallt och jag tänker Neeeeeej dom har kastat ner mig i helvetet för mina gamla synders skull Å NEJ! Och tårarna börjar rinna. Sen är det som en blixt kommer i min väg och med det en djup insikt "Mina tankar är inte mina tankar" Ja det är den där killens tankar som tog upp om helvetet med munken, samt munkens tankar och killen har fått det från någon annan person, ja till och med hela mänsklighetens tankar!!  Jajaja nu förstår jag det vi fått lära oss inom Oneness. Vi är inte våra tankar!!!! Och nu fick jag verkligen uppleva det, jag blev upprymd, lycklig och tacksam att jag fick uppleva detta. det var så levande, så levande att det knappt går att sätta ord på det. Ett annat sätt jag beskriva det på, du går in i ett rum där några människor har bråkat, innan du gick in i det rummet så var du glad och lycklig för att helt plötsligt känna ett helt annan medvetandetillstånd. du börjar bli låg, trött och deppig. Du blev påverkad av andras energier samt tankar. Hela världen är i samma tankesvärld. Sedan jag kom hem från Indien första gången försöker jag i möjligaste mån tex undvika kvällstidningar som hjärntvättar oss med obehagligheter som etsar sig fast i hjärnan. Vad börjar dom flesta människorna med när dom åker till jobbet. jo läsa tidningar där det oftast inte står något positiv i. På morgonen är vi oftast mottagliga för suggestioner då vi inte riktigt har vaknat ännu. Vi blir hjärntvättade med skräp som påverkar oss negativt. tillbaka till Oneness och den framtida visionen. Hur blev det med den? Oneness vet jag har varit i någon kyrka i Stockholm(minns ej namnet) Men Prästen som hade tagit in Oneness där blev hotad och förföljd. Hade Jesus agerat så? Svar nej! I alla fall så såg jag en OnenessMeditatör (En som låter det Gudomliga ta över kroppen och det flödar kärlek genom ögonen)som heter Cuchi från Venezuela och en annan tjej(vet ej vad hon heter) hade åkt till Spanien och blivit inbjuden till en kyrka för att hålla i en OnenessMeditation. Detta för ca 1 månad sedan. Så min framtida Vision börjar hända nu...Lägger in lite bilder, lägg märke till det vackra skenet runt cuchi när hon sitter i kyrkan.





2 kommentarer:

  1. Härligt att läsa din blogg... läst en del om olika religioner,nog för att bilda mig en egen uppfattning om vad jag tror är min lilla roll i alltet och väl där känns det mesta rätt, alla, ALLA , har bra och mindre bra dagar, sen finns det de som har otroligt mindre bra dagar men vi är skapta för att kämpa, det ligger i vår natur att söka, kanske finna... men söka, och ser man sökandet för vad det är så är det ju trots allt en del av resan och borde inte tolkas som något negativt snarare just som en skola som är nödvändig för själen, för rätt eller fel så är allt innanför denna " vår " zon än så länge teorier om vad som komma skall och således borde det inte vara en anledning till upphetsning åt endera hållen.. så alla bör hålla sin tro eller "teori" nära hjärtat och söka vidare i lugn och ro ... och bara försöka njuta av resan när sådana tillfällen ges.. det är något av en konst att njuta av vardagliga ting :).. vi glömmer ofta sådant och måste nästan råka ut för något traumatiskt innan vi ser det ljusa sköna i vardagen.. ( säkerligen kan jag anses som naiv i det jag skriver , men många år av sökande ledde mig dit jag är och vem kan säga att det är fel, när jag var liten sa min far till mig när jag frågade om reinkarnation.."Reinkarnation?.. absolut.. energi min son, ändrar form.. hettar du olja tillräckligt byter det form och den energi vi består av kommer att skifta form"
    ha en underbar dag Marica och tack för en fin blogg

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt fina inlägg! Och vilken härlig jämförelse om reinkarnation och oljan :-)
    Ha en fin dag du också!

    SvaraRadera